Siirry sisältöön

Liikuntaa ja läheisiä

Osallistuimme perinteiseen Muhoksen vapputapahtumaan, sää suosi ja aukaisimme samalla myös jäätelökioskikauden. Nautimme markkinatunnelmasta ihmisvilinässä. Tapahtuman kruunasi Oulusta ajellut moottoripyöräkulkue, moottoripyöriä oli niin paljon, että sekosimme jo laskuissa.

Äitienpäiväksi askartelimme kortteja ja lähetimme ne postitse äideille sekä läheisille. Pohdimme ja kirjoitimme ylös omaperäisiä vastauksia mm. siitä minkälainen väri äiti olisi sekä mikä eläin äiti olisi. Nämä pohdinnat laitoimme postitse korttien mukana.

Valtakunnallista unelmien liikuntapäivää vietettiin 10.5.2026. Kyselimmekin etukäteen asukkailta asukaspalaverissa, että mitä liikuntaa voisimme silloin harrastaa. Toiveiden mukaan pelasimme pihapelejä kuten krokettia, keilausta ja frisbeen heittelyä. Seuraavana päivänä jatkoimme liikunnallisissa merkeissä terassilla musiikin tahtiin jumpaten ja kävimme porukalla kävelylenkillä.

Helatorstaina pakkasimme termosmukin ja kävimme porukalla kahvilla luonnon helmassa Montassa. Samalla kokeiltiin kalaonnea onkimalla, mutta kala ei tällä kertaa ollut syönnillä. Pieni sade koitti ripsiä, mutta se ei retkeilijöitä haitannut.

Testasimme Muhokselle uutena tullutta robottia, jolla voi tilata S-Marketista ruokaa kotiin. Lämpimänä päivänä tilasimme jäätelöt ja odottelimme terassilla robotin saapumista. Kartasta seurasimme robotin matkaa. Saavuttuaan robotti iloisesti soitti meille musiikkia ja kiitti kohteliaasti samalla toivottaen hyvää päivää. Nautiskelimme jäätelöt terassilla auringon paisteessa.

Vietimme läheisten päivää toukokuun lopussa. Saimme paikalle useamman läheisen ja aika kului kuin siivillä hyvässä seurassa. Kävimme läpi Rantakodin arkea ja sitä mitä aktiviteetteja asukkaiden kanssa touhuamme. Jumppasimme yhdessä Rantakodin turvajumpan, lauloimme yhteislauluja kitaran säestämänä ja nautiskelimme hyvää ruokaa.